Koordynator ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno – komunikacyjnej
Beata Perner
Telefon: 605 622 266
E-mail: koordynator.ds.dostepnosci[at]czernica.pl
Do zadań koordynatora należy w szczególności:
- wykonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności,
- identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Gminy zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art.6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych,
- monitorowanie działalności jednostki, w zakresie analizy dokumentacji projektowej, obiektów i inwestycji gminnych w przestrzeni publicznej pod kątem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad projektowania uniwersalnego,
- przedstawianie wójtowi bieżących informacji o podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych zadań.