Przejdź do treści
Przejdź do stopki

AKTYWNA TABLICA

    wyświetleń:     autor: UG Czernica
AKTYWNA TABLICA

W 2024 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Czernicy oraz w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Dobrzykowicach zrealizowany został Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „AKTYWNA TABLICA”.

Dzięki pozyskanym środkom finansowym, w wysokości 35 000,00 zł na każdą ze szkół,  wzbogacone zostało zaplecze dydaktyczne o nowoczesne pomoce edukacyjne i terapeutyczne oraz sprzęt i programy multimedialne, które wspierają rozwój koncentracji, terapię logopedyczną, rozwój procesów poznawczych, rozwój sprawności ruchowej, umiejętności matematycznych, logicznego myślenia Zakupione pomoce zostały zaprojektowane z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wspierając ich w procesie uczenia się, szczególnie w zakresie problemów takich, jak dysleksja, dyskalkulia a także w zakresie terapii psychologiczno- pedagogicznej.

Nowoczesny sprzęt umożliwi efektywne wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w procesach edukacyjnych i terapeutycznych. Pomoce dydaktyczne pozwolą na wielowymiarową i indywidualną pracę z uczniami, dostosowaną do ich potrzeb i możliwości, zgodnie z zasadą stopniowania trudności oraz personalizacji nauczania. Zastosowanie innowacyjnych narzędzi zwiększy również atrakcyjność zajęć terapeutycznych, rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych, co przyczyni się do jeszcze lepszego wsparcia uczniów w rozwijaniu ich umiejętności i potencjału.

Pomoce dydaktyczne będą wykorzystywane na co dzień w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, umożliwiając indywidualizację procesu nauczania oraz rozwój kompetencji cyfrowych i integrację sensoryczną.

Dzięki tym narzędziom możliwe będzie także realizowanie celów terapeutycznych, takich, jak:

- Rozwój kompetencji społecznych, w tym nauka współpracy w grupie i komunikacji z rówieśnikami.

- Aktywizacja uczniów, tj. zwiększenie ich zaangażowania i motywacji do nauki poprzez interaktywne i atrakcyjne formy pracy.

- Współpraca w zespole, czyli rozwijanie umiejętności podejmowania wspólnych decyzji, dzielenia się zadaniami oraz budowania relacji.